LAS VENTURAS
TRIÁDOK - FENDER KETCHUP
Woozienak rossz napja van, ma mindenki balfék... Viszont klassz kaszinót hozott tető alá, kár, hogy idiótákkal kell dolgoznia. Ráadásul a város a maffia irányítása alatt áll, és ők nem veszik jónéven, ha egy riválisuk megcsapolja a bevételeiket. A három család egy közös kaszinót tart fenn, amit valami kiégett, Vice City-ből szalasztott ügyvéd menedzsel. Lefizetni sem érdemes őket, különben is, nem azért termel hasznot a kaszinó számunkra, hogy másoké legyen.
Woozie egyik embere ront be és elmondja, hogy elkaptak egy fickót, aki szabotálni akarta az egyik szállítmány. Jó lehetőség megtudni, ki áll az egész mögött, ezért a fickót egy kocsi motorháztetejére kötözik, mi pedig elvisszük egy körre a városban.
Menjünk gyorsan, csúszkáljunk nagyokat, előbb-utóbb megered a nyelve: ő Johnny Sindacco, és a család úgyis megtalál! Kicsit rosszul néz ki a srác, vigyük vissza a kaszinóhoz, Woozie embere majd gondját viseli.
TRIÁDOK - EXPLOSIVE SITUATION
Tehát a Sindacco család áll a támadások mögött... Valahogy vissza kellene vágni, erre a legmegfelelőbb a kaszinójuk kifosztása lehet. A sajátos golfjáték közben tisztázódnak egy ilyen akció körülményei, mint a pontos tervezés és a... robbanószer. Ami nincsen, de bármikor elkél. Las Venturas mellett van egy nyíltszíni kőfejtő, ott biztos használnak dinamitot.
Menjünk a bányához, le az aljára. A dinamit ott is van, kár hogy nemsokára robban. A dömperrel lapítsuk szét ládákat, szedjük össze az összes dinamitot és a motorral trükközzük ki magunkat a bánya területéről, végül a robbanószert adjuk át a futárnak.
KASZINÓRABLÁS - ARCHITECTURAL ESPIONAGE
A rabláshoz szükségünk lesz a Caligula Kaszinó alaprajzára, amit a tervezőirodában találunk. Odabent nem lehet nálunk fegyver. A pultnál érdeklődjünk a tervekről, a lépcsőn menjünk fel a harmadikra. Az ajtó előtt ott áll az őr, így nem tudunk fotózni: eggyel lejjebb a fénymásolóban könnyen megrongálható a légkondi, ami egy kis füstöt kezd el szétteríteni az épületben. A kiürítési riadót kihasználva menjünk fel, fotózzuk le a tervrajzot, és induljunk lefelé. Az őrök és rendőrök gyanút fogtak, a másodikon van csokiautmata, ha nagyon leapadnánk. Az utcára kiérve pattanjunk kocsiba, irány a festőműhely vagy néhány körözést csökkentő csillag. Menjünk a kaszinóhoz és adjuk oda a filmet Woozie emberének.
KASZINÓRABLÁS - KEY TO HER HEART
A tervrajz nézegetése közben Woozie embere személyében megvan a legújabb partnerünk a rabláshoz, aki egy kártyaolvasót is hozott Zerótól. A kaszinóba való bejutáshoz szükségünk lesz egy belépőkártyára. Mivel minden védelmi rendszerben van egy gyenge láncszem - az emberi szív -, induljunk el meghódítani a kaszinó egyik krupiéját. A csaj egy rózsaszín Clubbal közlekedik a városban, kövessük feltűnés nélkül. Amikor bemegy a szexboltba, menjünk be mi is, nézzük meg a "ruhabemutatót", vegyük fel az öltözőből a jelmezt, menjünk ki és kövessük hazáig. A háza elé érve várakozzunk, míg fel nem tűnik egy fickó egy műpénisszel a kezében. Csapjuk le és menjünk az ajtóhoz.
Millie innentől a barátnőnk lesz, akivel ugyanúgy kell foglalkozni, mint a többivel. Ha a jelmezben megyünk hozzá, akkor azonnal a lényegre térnek. Három-négy randevú után telefonál, hogy a házában van a kártya.
KASZINÓRABLÁS - DAM AND BLAST
A Caligula bizonyára alaposan be van drótozva, ha feltűnés nélkül akarjuk kirámolni a széfet, akkor meg kell szüntetnünk az áramellátást.
A reptéren vegyük fel a gépet, emelkedjünk a kellő magasságba, aztán ott ugorjunk ki. A vízerőmű rakpartján landolva intézzük el a két odakin lebzselő őrt, aztán lépjünk be az ajtón. Odabent késsel vagy hangtompítós pisztollyal tegyük el láb alól az őröket, esetleg a mérnököket is, és minden egyes generátorra tegyük robbanószerkezetet. Közben megérkezik a rendőrség is, előlük leugrunk a vízbe, és meg is vagyunk.
KASZINÓRABLÁS - COP WHEELS
A kaszinóból a pénzt páncélozott pénzszállítóval és rendőri kísérettel szokták elszállítani. A kocsit később szerezzük meg, most a motorokat gyűjtjük be. Woozie emberei egy Packerrel köröznek Las Venturasban az autópályán, nekünk 12 percünk van arra, hogy a motorokat egyesével leparkoljuk a platón. Két helyen egyszerű elkötni a HPV1000-eket, mert le vannak állítva, a másik kettőt viszont követnünk is kell egy darabon, mire el tudjuk lopni. Hajtsunk fel a motorral a platóra és menjünk a következőért. Ha megvan mind a négy, akkor a srácok elviszik a teherautóval őket egy biztos helyre, minket meg letesznek a város szélén.
KASZINÓRABLÁS - UP, UP AND AWAY!
Már csak a páncélautót kell megszereznünk, nem lesz egyszerű. Először is szükségünk van egy mágneses daruval felszerelt szállítóhelikopterre, ami leginkább egy katonai javítóállomásról szerezhető be. Oda viszont két módon juthatunk be.
1. Nagyon gyorsan odamegyünk a bejárathoz, és amikor a Patriot kihajt a kapun, mellette besurranunk.
2. Szerzünk egy Patriotot vagy Barracks OL teherautót, azzal gond nélkül beengednek.
Persze a kerítésen belül hamar lekapcsolnak, néhány fegyveres őrt le kell beszélnünk a fegyverviselésről. Az oldalsó ajtón be tudunk jutni egy szerelőcsarnokba, ahol számos katona tartózkodik. Továbbhaladva fel kell másznunk a helikopter-leszállóra, amit több katona őriz, ráadásul két Hunter is érkezik a fogadásunkra, ezeket a minigunnal tudjuk leszedni az égről. Szálljunk be a Leviathanba, tapasztaljuk ki a daru működését, aztán repüljünk a páncélkocsiért. egyszerűen eresszük rá a mágnest, majd óvatosan, semmiben sem megakadva repítsük el sivatagi repterünkre. A helikopter a nagy súly miatt nehezen emelkedik, úgyhogy óvatosan!
TRIÁDOK - YOU'VE HAD YOUR CHIPS
A Négy Sárkányban valakik hamis zsetonnal próbáltak szerecsét, a Sindaccóknak pedig pont van egy műanyaggyártó üzeme. Menjünk az üzemhez, szedjük le a fegyvereseket, a présgépeket meg lőjük szét, aztán vigyük el az örömhírt Woozienak.
THE TRUTH - DON PEYOTE
Truth komának nem sikerült kivernie a fejéből az eméleteket, ennek pedig néhány frissen érkezett brit látta kárát - valami rockbanda és a menedzserük, egy bizonyos Kent Paul -, ugyanis kintrekedtek a sivatagban.
Szerezzünk egy négyszemélyes autót és keressük meg az elveszett birkákat. Nem emlékeznek, hogy kerültek oda, viszont rémlik nekik egy hely, ahol sok kígyó volt. Irány a Snake Farm, ahol a barátságosnak nem nevezhető helyiek fegyvert fognak ránk. Nem kell őket feltétlenül lelőni, elég rájuk célozni, éppen annyi időra gondolják meg magukat, amíg el tudunk húzni onnan. Ha útközben Paulie-nak sürgős kiszállhatnékja támad, akkor álljunk meg, nehogy összerókázza a kocsinkat. Vigyük el őket a Caligulába, ahol találkozunk Ken Rosenberggel. Na, ő honnan ismerős?
MAFFIA - INTENSIVE CARE
A Sindacco családnak feltűnt, hogy Johnny fiukkal valami baj történt, úgyhogy háborúzni akarnak, Rosenberg meg halál depressziós az egész miatt. Forelliék bizonyára megpróbálnak hasznot húzni a dologból, esetleg elteszik láb alól szegény Johnny-t: jó lenne, ha Johnny biztonságosan hazaérne a kórházból. A kórháznál azonban kiderül, hogy valaki már elvitte őt, a városban furikázó három mentőautó közül akármelyikben lehet. A mentőautókhoz hajtva ütközzünk nekik, amelyik menekülni kezd, az a nyerő. Rongáljuk meg a mentőt, mire a banditák kiszállnak, mi meg vigyük el a mentőt a már jól ismert üzemhez, üldözőinket pedig rázzuk le.
MAFFIA - THE MEAT BUSINESS
Rosenberg megmásul tudatállapotban úgy dönt, hogy kezébe veszi az ügyet, ezért el kell vinnünk őt a Sindaccók irodájába. Sajnos Johnny annyira örül a velünk való találkozásnak, hogy meghal. Erre elszabadul a pokol, a húsüzemben repkednek a molotov-koktélok és a töltényhüvelyek. Védjük meg magunkat és Kent is, aztán irány a Caligula.
C.R.A.S.H. - MISAPPROPRIATION
Kedvenc rendfenntartóink ismét jelentkeznek: valaki még mindig túl sokat tud a dolgaikról, és ezt a tudást éppen a hatósággal kívánja megosztani. A megadott helyre érkezve hemzsegnek az ügynökök, a célszemély pedig menekülőre fogja. Kövessük a helikopterrel (a katonai területet inkább kerüljük ki), amikor leszáll a toronyház tetején, akkor lesz lehetőségünk elkapni. Ha nem sikerül, akkor az utcán kövessük tovább autóval. Vegyük el tőle az aktákat.
TRIÁDOK - FISH IN A BARREL
Nagyon egyszerű küldetés: a kaszinóalapítás nehéz feladata sikerült, a szerződést aláírjuk, majd kínai rizspálinkával koccintunk.
MAFFIA - FREEFALL
Mr. Salvatore Leone rendhagyó látogatást tesz Rosie irodájában: Paul és Maccer az ablakon lóg kifelé, Rosie szokás szerint idegbeteg, Maria cseppet nagyravágyó, Salvatore embere meg tuskó. Forelliék néhány bérgyilkost küldtek Las Venturasba Salvatore után, őket kellene megállítanunk, mielőtt ideérnek.
A reptéren szálljunk fel a Dodóval és repüljünk északnak. Előbb-utóbb feltűnik egy másik gép, a mögötte-felette lévő körbe kell berepülnünk és rövid ideig ott maradnunk. Miután átmásztunk a másik gépre, a jobbra-balra gombokkal tudunk fedezékbe bújni. Szedjük le a bérgyilkosokat, aztán a géppel szálljunk le a las venturasi reptéren.
C.R.A.S.H. - NIGH NOON
Tenepnnyéket érdekelné a múltkor megszerzett dosszié, el is hívnak egy sivatagi városkába. Hernandezről kiderült, hogy besúgó, Tenpenny ezért leüti az ásóval, Pulaski meg velünk ásatja ki a gödröt, ahová Hernandez mellé mi is kerülünk majd. Kisebb dulakodás után azonban Pulaski menekülni kezd, kézenfekvő a Banditóval követnünk. Egy idő után Fort Carsonban fog körözni a kocsijával, fegyverrel kínálgassuk, amíg vége nem lesz.
MADD DOGG - MADD DOGG
Az egykori rappercsászár a háza kifosztása és a menedzsere meggyilkolása óta súlyos alkoholizmusával szórakoztatja közönségét, most éppen egy tetőről készül levetni magát. Időben érkezünk: a közelben parkoló furgonon papírdobozok vannak, ha sikerül pontosan aláállnunk az ugrásnak, talán nem esik nagyobb baja. A nagy ugrás után óvatosan vigyük el Doggot a klinikára, ahol majd jól kikezelik. Azt mondja, még felhív.
MAFFIA - SAINT MARK'S BISTRO
Salvatore újabb csapást mérne Forelliékre: ők futtatják Liberty City-ben a Saint Mark's Bistrót, rakjuk rendbe a helyet. Segítségül elvihetjük Pault, Maccert és Kent is, akik okosan eltűnnek Venturasból egy időre. Irány a reptér, a Shamallal repüljünk keletre. A bisztróban nem örülnek nekünk, nem is barátkozni jöttünk. Menjünk végig a helyiségeken, aztán az udvaron is nézzünk szét, majd repüljünk vissza Venturasba a reptérre.
KASZINÓRABLÁS - BREAKING THE BANK AT CALIGULA'S
Elérkezett az idő: robbantsunk kasszát! Krupiénak öltözve bemehetünk a Caligulába, a mágneskártyával pedig bejutunk az elzárt területekre is. Keressük meg a generátort és a szellőzőbe dobjunk egy füstbombát, amitől az őrök kicsit lepihennek. Az alagsorba egy ajtón át lehet bejutni, de mivel kiiktattuk az áramforrást, az ajtót fel kell feszítenünk a targoncával. Ha mindenki bejött, kísérjük el a srácokat a páncélteremig, azaz vágjunk nekik utat. A kaszinó tartalék akkumulátora veszélyezteti a küldetés sikerét, úgyhogy robbantsuk fel. Menjünk vissza a páncélteremhez, aztán vissza a kocsihoz. Végül a lifttel menjünk fel a tetőre, szaladjunk végig rajta, az ernyővel ugorjunk le az utcára és húzzunk el a repülőterünkre, majd örüljünk a pénznek.
TRIÁDOK - A HOME IN THE HILLS
A Négy Sárkányban meghallgatás van, de a jelöltek mind bénák... Madd Dogg viszont felépült és vissza akar térni a szakmába. A 19 hálószobás luxuskéróját sajnos gyengébb pillanatában átadta egy helyi kiskirálynak, aki nem szívesen adná vissza...
A repülőgépből kiugorva nyissuk ki az ernyőt és ereszkedjünk le a villa tetejére. Az előkerülő vagosokat lőjük le, hatoljunk be a házba és ott is takarítsunk ki alaposan. Big Poppa menekülőre fogja, kövessük hát kocsival a városban, közben lőjük is, amíg csak él.
LOS SANTOS ÚJRA
CJ - VERTICAL BIRD
Ez a Toreno...! Úgy látszik, sosem hagyja abba... Most egy vadászgépet kell elcsennünk neki, hogy néhány kémekkel zsúfolt hajót elsüllyesszünk. A parton szálljunk a motorcsónakba, az anyahajó hátuljánál ússzunk be. Odabent késsel vagy hangtompítós pisztollyal intézzünk el mindenkit, kapcsoljuk ki a légielhárító üteget, aztán kössünk el egy madarat. A többi gépet érdemes szétlőni, ha van nálunk rakétavető, vagy magával a vadászgépre szerelt fegyverekkel, mert akkor nem fognak követni.
A Hydra hajtóművét tudjuk forgatni, úgyhogy fordítsuk hátra és szálljunk fel. A célkövető rakétákat a jobb CTRL-lal tudjuk becélozni és a NUM 0-val tudunk lőni. A négy hajó elsüllyesztése után (mindegyiknek kell néhány rakéta, a hajtóművet függőlegesbe állítva könnyebben tudunk rájuk lőni) vigyük el a Hydrát a sivatagi reptérre és tegyük le a hangárban.
CJ - HOME COMING
Tonreno mégis állta a szavát, Sweetet kiengedik a kaptárból. Menjünk érte a rendőrség elé, aztán vigyük haza, ha már annyira azt akarja... A Grove Streeten áll a bál, fosztogatják a házakat és mindenki rákapott az anyagra... Csapjunk le néhány dílert. Sweet ott akar maradni, hagyjuk rá...
CJ - CUT THROAT BUSINESS
A stúdióban Madd Dogg ráakad OG Loc klipjére, és egyáltalán nem tetszik neki, hogy az ő ötleteit koppintja mindenben. Jómagunk és Dogg tökéletesen alkalmasok vagyunk egy forgatás megzavarására...
A Los Santos szélén lévő forgatásra megérkezvén Loc azonnal menekülni kezd egy légpárnás hajóval, úgyhogy eredjünk utána. A mólónál fegyvernemet váltunk és a piszok módon csúszkáló gokarttal kergetőzünk egészen a menedzsere irodájáig, ahol alapos fejmosásban részesül...
SWEET - BEAT DOWN ON B DUP
A kígyónak a fejét kell levágni, ha meg akarod ölni; egy droghálózatot is a főnöknél kell kicsinálni. Úgy tűnik, régi ismerősünk, B Dup lett itt az úr, beszéljünk hát vele. A korábbi lakásánál azonban kiderül, hogy már nem ott lakik, hanem Glen Park közelében. Először is el kell foglalnunk a környéket a Ballastól, ha ez megvan, nézzünk el a házhoz. A házat öt ballas őrzi, "fizessük" ki őket, aztán nézzük meg, hogyan tör ki rabságából Big Bear.
SWEET - GROVE 4 LIFE
A küldetésben vissza kell foglalnunk néhány területet Idlewoodban, miközben Sweetre is figyelünk. Vihetünk magunkkal bandatagokat golyófo... segítségül, engem személy szerint jobban zavartak, mint az ellenség. :-) Ha megvan a két terület, vigyük haza Sweetet.
CJ - RIOT
A kis társaság Tenpenny bírósági tárgyalását követi figyelemmel, a felmentő ítélet azonban felborzolja a kedélyeket - nemcsak Madd dogg villájában, hanem egész Los Santosban. A város ma éjjel égni fog! - mondja a riporter, és igaza lesz. Mindenütt felrobbanó autók, az emberek fejvesztve menekülnek... Zavargás. Vigyük haza Sweetet, aki a Grove Streetet akarja biztonságban tudni. Big Smoke rejtekhelyét csak akkor tudjuk meg, ha átvesszük az ellenőrzést a város felett: foglaljunk el minél több területet. Ha eleget szereztünk vissza, akkor felhív Sweet, és mehet az utolsó küldetés...
SWEET - LOS DESPERADOS
Cesarnak kell sürgős segítség, hogy kipaterolhassa a régi bandája területéről a szemtelen vagosokat. Ehhez rajtunk kívül még három veteránt is beszervez, akiket Unity Stationnél veszünk fel. Indulás előtt vegyünk magunk mellé két tagot is. Menjünk a régi területre és szépen irtsuk ki a vagosokat a házak között, majd a sikátorban is. Cesar házánál lángszórós és rakétavetős vagosok is vannak, ne menjünk el emellett szó nélkül.
SWEET - END OF THE LINE
És itt az utolsó küldetés, a végjáték!
Sweet megtudta Big Smoke búvóhelyét, itt az ideje leszámolni az árulóval! Valahogy be kell jutnunk az épületbe, erre legalkalmasabb a közelben harcoló SWAT-alakulattól elhozni a páncélautójukat, amivel remekül bezúzható a bejárat. Smoke a legfelső emeleten lesz, addig azonban hosszú út és számtalan ellenség vár ránk. Mindenütt szedjünk le mindenkit és kapkodjuk fel a mellényeket meg a fegyvereiket. A Smoke elleni harc nem igényel nagy taktikázást: amikor megáll, lőjük a fejét valami durvával, előbb-utóbb készen lesz tőle. Ekkor megjelenik Tenpenny, aki a pénzzel el akar tűnni a városból, és még ránk is gyújtja az épületet. Kifelé menet újra rengetegen lesznek, ráadásul a tüzet is el kell oltanunk az útból (hasznos lehet előtte végigcsinálni a tűzoltós küldetéseket a tűzállóság miatt), és az időnk is rohamosan fogy...
Ha sikerül kijutnunk, láthatjuk, amint Sweet felkapaszkodik Tenpenny tűzoltókocsijára. Menjünk utána a kocsival, amikor elkezdik taposni a kezeit, akkor közelítsük meg a tűzoltókocsit, hogy át tudjon mászni a tesó. Innentől szerepet cserélünk: Tenpennyt hiába lőnénk, figyelmünket fordítsuk a minket üldöző rendőrautókra. A tűzoltókocsi felborul, Tenpenny halálra sebzi magát benne, Grove Street régi-új vezetői pedig vegyes érzelmekkel válnak meg tőle és a játékostól is...
VÉGE